مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-14اقتصادي

افزایش نقدشوندگی بنگاه ها و کاهش چک های برگشتی، ثمره اجرای قانون جدید چک


اجرای قانون جدید چک تاکنون تاثیرات مثبتی را بر کسب و کار گذاشته است از جمله این که چک های برگشتی آن ها را کاهش داده و موجب بهبود نقدشوندگی فعالان اقتصادی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چک یک ابزار پرداخت مهم در مبادلات اقتصادی محسوب می شود که فعالان کسب و کار تا همین چند سال پیش به دلیل نگرانی هایی که از بابت پاس نشدن آن داشتند، ترجیح می دادند کمتر از آن استفاده کرده و تنها از افراد آشنا که اعتبار آن ها اثبات شده است چک قبول کنند.

این امر موجب شده بود تا بسیاری از معاملات به دلیل بی اعتمادی به چک انجام نشود و به این ترتیب در مبادلات اقتصادی بنگاه های کوچک و بزرگ اختلالاتی ایجاد شود.

برای حل  معضل بی اعتمادی به چک، مجلس شورای اسلامی در سال 97 قانون جدید چک را با رویکرد اعتبار بخشی به چک به تصویب رساند و در تدوین مفاد آن تلاش کرد تا دغدغه فعالان کسب و کارها برای کاهش میزان چک های برگشتی را مد نظر قرار دهد.

بر این اساس در قانون جدید چک سازوکارهای مختلفی طراحی شده تا با اجرایی شدن آن ها از میزان صدور چک برگشتی کاسته شود.

یکی از این سازوکارها سامانه برقراری تقارن اطلاعاتی نام دارد که در آن امکان استعلام آخرین وضعیت اعتباری صادرکننده چک یعنی سقف اعتبار مجاز، سابقه چک های برگشتی و میزان مانده تعهدات چک های تسوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نقدشوندگی بنگاه ها و کاهش چک های برگشتی، ثمره اجرای قانون جدید چک

افزایش نقدشوندگی بنگاه ها و کاهش چک های برگشتی، ثمره اجرای قانون جدید چک