مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-14اقتصادي

امنیت اقتصادی کشور در تعامل با امنیت سیاسی است


اگر ما از لحاظ درونی کشور قدرتمندی باشیم و توانایی تاثیرگذاری بر کشورهای همسایه  و کشورهایی که با آن ها روابط استراتژیکی داریم، - ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر ما از لحاظ درونی کشور قدرتمندی باشیم و توانایی تاثیرگذاری بر کشورهای همسایه  و کشورهایی که با آن ها روابط استراتژیکی داریم، داشته باشیم، تا حدی می توانیم امنیت اقتصادی کشور را مدیریت کنیم.

وحید ارشدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص بررسی برنامه دولت آینده بر بهبود اقتصاد کشور، اظهار کرد: اقتصاد ایران از دو منظر یکی از منظر ساختاری و دیگری از منظر عامل ها دچار اختلال است.

این عامل ها خود را در جایگاه مسئولین و مدیران نشان می دهد.

از منظر ساختاری و به لحاظ درآمد، درآمد اقتصادی ایران متکی به نفت بوده و با توجه به اختلالاتی که به واسطه تحریم و دیگر مسائل ایجاد شد متاسفانه در این بخش بسیار ضربه پذیر هستیم.

از طرف دیگر به دلیل وابستگی به خارج از کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی و مهم به دلیل تحریم ها تحت تاثیر قرار گرفته ایم، اگرچه که نظام اقتصادی ایران از لحاظ واریز بودجه و پرداخت مالیات، امور بانکی و گمرکی مشکلات ساختاری چشمگیری دارد و به نوعی نیازمند اصلاحات اساسی است و اصلاحات اساسی از جایی شروع می شود که نگاهمان برای بهبود اوضاع داخلی به بیرون از ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت اقتصادی کشور در تعامل با امنیت سیاسی است

امنیت اقتصادی کشور در تعامل با امنیت سیاسی است