مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 04:252021-06-14اقتصادي

طنز تلخ قیمت تضمینی برای سیب زمینی گلستان


در حالی که قیمت تمام شده تولید یک کیلوگرم سیب زمینی برای کشاورز حدود 2 هزار و 500 تومان است اما در کمال ناباوری سازمان تعاون روستایی اعلام کرده است سیب زمینی را به قیمت تضمینی 910 تومان از کشاورز خریداری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، سال هاست تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در استانی که کشاورزی خیز بودن را یدک می کشد با چالش های فراونی روبروست، از کمبود  و افزایش قیمت نهاده در زمان کشت تا خرید محصول در فصل برداشت تمام مشکلات بر دوش کشاورز است و هر سال که می گذرد بار مشکلات بخش کشاورزی نیز بیشتر می شود.

چند روزی میإشود برداشت سیب زمینی در گرگان و حومه آغاز شده است، محصولی که کشت آن طی سال های گذشته کشاورز را با مشکلات بیشتری مواجه کرد چرا که قیمت خرید در زمان برداشت آن قدر پایین بود که برای کشاورز برداشت این محصول صرفه اقتصادی نداشت از این رو هر سال شاهد فاسد شدن تناژ بالایی از سیب زمینی گلستان در اراضی هستیم.

امسال و در روزهای آغازین برداشت سیب زمینی داستان  نامناسب بودن قیمت خرید برای کشاورزان تکرار شده است، در حالیکه مسوولان در سال های اخیر تولید مازاد سیب زمینی در گلستان را یکی از دلایل قیمت پایین این محصول اعلام می کردند اما به گفته کارشناسان برش استانی برای کشت سیب زمینی گلستان در سال جاری توسط وزراتخانه 6


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طنز تلخ قیمت تضمینی برای سیب زمینی گلستان

طنز تلخ قیمت تضمینی برای سیب زمینی گلستان