مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 01:252021-06-13پزشكي

طب انتقال خون در ایران، مغفول مانده است


رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه طب انتقال خون در ایران، مغفول مانده است، گفت: طب انتقال خون در میان رشته های پزشکی ایران چندان مورد توجه قرار نگرفته است در حالی اهتمام جدی در پرداختن به این حوزه ضرورت دارد.

- ایسنا/مرکزی رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه طب انتقال خون در ایران، مغفول مانده است، گفت: طب انتقال خون در میان رشته های پزشکی ایران چندان مورد توجه قرار نگرفته است در حالی اهتمام جدی در پرداختن به این حوزه ضرورت دارد.

دکتر مهدی مصری در آستانه فرا رسیدن 24 خردادماه روز جهانی اهدای خون در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان انتقال خون از جمله سازمان های بسیار مهمی است که در کشور فعالیت دارد و خدمات قابل توجهی را به مردم ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه خون یکی از بافت های شایع پیوندی است، افزود: انتقال بافت خون از فردی به فرد دیگر نوعی پیوند بافتی است که پس از انتقال، در خون فرد دریافت کننده جایگزین می شود و به دلیل مشکلاتی که در اهدا و دریافت خون وجود دارد، انتقال خون از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: پلاکت، گلبول های سفید و قرمز، پلاسما و محصولات مختلف دیگر، از اجزای خون هستند و امروزه کشورهای پیشرفته درصدد راه اندازی پالایشگاه های خون هستند تا با فرآوری این مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طب انتقال خون در ایران، مغفول مانده است

طب انتقال خون در ایران، مغفول مانده است