مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 11:302021-06-13اقتصادي

بخش خصوصی برای رمزارزها برق تولید می کند؟


هر چند هنوز در ایران رمزارزها متولی مشخصی ندارند و میزان تاثیر استخراج کنندگان رمزارز بر خاموشی های اخیر مشخص نیست، اما بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید برق آمادگی دارد.

- هر چند هنوز در ایران رمزارزها متولی مشخصی ندارند و میزان تاثیر استخراج کنندگان رمزارز بر خاموشی های اخیر مشخص نیست، اما بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید برق آمادگی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از ابتدای خرداد امسال و همزمان با افزایش میزان مصرف برق در کشور تحت تاثیر گرمای هوا، وزارت نیرو اعلام کرد که چاره ای جز خاموشی های برنامه ریزی شده ندارد.

هر چند در روزهای بعد با مدیریت میزان مصرف، میزان خاموشی ها کاهش یافت اما همچنان مسئولان وزارت نیرو از بالا بودن میزان مصرف در قیاس ظرفیت تولیدی شبکه سخن می گویند و معتقدند در خطر خاموشی همچنان وجود دارد.

با وجود آنکه با توجه به افزایش اقبال به رمزارزها در ماه های گذشته، پس از اعلام خاموشی های سال جاری، انگشت اتهام به سمت آنها رفت اما کارشناسان این عرصه معتقدند علت اصلی خاموشی ها کاهش سرمایه گذاری در این حوزه و کمبود ظرفیت تولید برق است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه رمزارزها هنوز در ایران متولی خاصی ندارند، آمار دقیقی از میزان فشار آنها بر شبکه برق نیز ارائه نشده و در کنار مجازها، آمار دقیق استخراج کنندگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش خصوصی برای رمزارزها برق تولید می کند؟

بخش خصوصی برای رمزارزها برق تولید می کند؟