مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 09:102021-06-13اجتماعي

شناسایی سه پهنه گسلی جنبا در شهر کرمان


گروهی از محققان سازمان زمین شناسی موفق به شناسایی و به نقشه کشیدن دست کم سه پهنه گسلی جنبا در پیرامون باختری شهر کرمان شدند.

- گروهی از محققان سازمان زمین شناسی موفق به شناسایی و به نقشه کشیدن دست کم سه پهنه گسلی جنبا در پیرامون باختری شهر کرمان شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به پیشینه لرزه خیزی گستره جنوب خاوری ایران، بررسی های لرزه زمین ساختی به منظور فراهم کردن داده های بنیادین تحلیل خطر زمینلرزه برای این گستره دارای تمرکز جمعیتی مهم کشور اهمیت قابل توجهی دارد.

بر همین اساس، در چارچوب طرح تهیه اطلس ملی لرزه زمین ساخت ایران و پس از تکمیل چهارگوش یک دویست وپنجاه هزارم بم در سال گذشته، تهیه اطلس لرزه زمین ساخت یک دویست وپنجاه هزارم سبزواران به عنوان گستره ای با جمعیت بیش از دو میلیون نفر و یکی از قطب های صنعتی-کشاورزی ایران در دستور کار سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گرفت.

از سویی بررسی گسل های جنبا و با توان لرزه زایی در حوزه نزدیک شهر کرمان، با توجه به قرارگیری این شهر دارای پیشینه لرزه خیزی بر روی خاکی نرم و نسبتا ضخیم برای سازه های عمدتا کوتاه این کلانشهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، از این رو و در راستای انجام و تکمیل هرچه بیشتر و دقیق تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی سه پهنه گسلی جنبا در شهر کرمان

شناسایی سه پهنه گسلی جنبا در شهر کرمان