مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 08:002021-06-13حوادث

مشاهده گونه جانوری «روباه ترکمن» بعد 30 سال در شمال گنبدکاووس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد احمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست با بیان اینکه اظهار کرد: تشکیل پرونده شکار غیرمجاز پرندگان شکاری و مهاجر در سال گذشته نسبت به سال 1398 بیش از دو برابر بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 71 پرونده در خصوص شکار و صید غیرمجاز پرندگان مهاجر و شکاری در شهرستان تشکیل شد و در این رابطه 101 نفر متخلف دستگیر شدند که این پرونده ها در سال 1398 به تعداد 40 پرونده و دستگیری 50 متخلف بوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس با اشاره به درگیری محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای جلوگیری از صید پرندگان شکاری توسط شکارچیان غیرمجاز محیط بانان محیط زیست شهرستان مجبور به درگیری با آنها شدند که خوشبختانه منجر به صدمات و جراحات محیط بانان نشده و در این رابطه 23 نفر متخلف دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از مردادماه هر سال پرندگان مهاجر و شکاری به تالاب های بین المللی شمال گنبدکاووس مهاجرت کرده و ما شاهد ارتباط سودجویان جنوب کشور با عوامل آنها در منطقه مرزی گنبدکاووس هستیم تا این پرندگان به صورت غیرمجاز صید و به جنوب کشور و سپس به کشورهای عربی منتقل و با قیمت گزافی به فروش برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده گونه جانوری «روباه ترکمن» بعد 30 سال در شمال گنبدکاووس

مشاهده گونه جانوری «روباه ترکمن» بعد 30 سال در شمال گنبدکاووس