مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 07:452021-06-13بين الملل

خشم نخست وزیر انگلیس از اینکه ماکرون ایرلند شمالی را بخشی از بریتانیا ندانست


مرکل نیز گفته با یافتن راه حل های عمل گرایانه برای وضعیت ایرلند شمالی موافق است اما نمی توان بر سر خود پروتکل مذاکرات مجدد داشت.

- مرکل نیز گفته با یافتن راه حل های عمل گرایانه برای وضعیت ایرلند شمالی موافق است اما نمی توان بر سر خود پروتکل مذاکرات مجدد داشت.

بر اساس گزارش ها نخست وزیر انگلیس از این که امانوئل ماکرون در جریان مذاکرات انجام شده در اجلاس گروه هفت، ایرلند شمالی را جزیی از بریتانیا نخوانده، خشمگین شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از نشریه تلگراف، به گفته یک منبع دولتی بریتانیا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تلاش کرده در توضیح ناخرسندی اش از پروتکل ایرلند شمالی از امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه بپرسد در صورتی که سوسیس های شهر تولوز فرانسه نتوانند به شهر پاریس پایتخت این کشور منتقل شوند، او چه کار می کند.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور فرانسه متقابلا در پاسخش استدلال کرده که این مقایسه کارکرد ندارد زیرا پاریس و تولوز هر دو بخشی از یک کشور هستند و اینگونه این منظور نادرست را رسانده که ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا نیست.

جانسون نیز بعد از این دیدار خطاب به دستیارانش از بابت این صحبت بهت خود را ابراز کرده و بعدا نیز به هنگام مصاحبه با اسکای نیوز در اشاره به این اظهار نظر گفت، برخی رهبران باید این را وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشم نخست وزیر انگلیس از اینکه ماکرون ایرلند شمالی را بخشی از بریتانیا ندانست

خشم نخست وزیر انگلیس از اینکه ماکرون ایرلند شمالی را بخشی از بریتانیا ندانست