مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-13بين الملل

اذعان رییس جمهوری نیجریه به شکست در مقابل بوکوحرام


رییس جمهوری نیجریه اذعان کرد که در پایان دادن به ناامنی در کشور و مقابله با بوکوحرام شکست خورده؛ وعده ای که در 2015 و در زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود.

- رییس جمهوری نیجریه اذعان کرد که در پایان دادن به ناامنی در کشور و مقابله با بوکوحرام شکست خورده؛ وعده ای که در 2015 و در زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمدو بوهاری، رییس جمهوری نیجریه در گفتگویی تلویزیونی گفت، مقابله با شبه نظامیان در شمال کشور پیامدهای ناخواسته گسترش خشونت در سایر مناطق نیجریه را در پی داشته است.

وی همچنین مراتب تسلیت خود را به خانواده های قربانیان این خشونت ها اعلام کرد.

گروه شبه نظامی بوکوحرام که در سال 2002 تاسیس و در 2009 فعالیت خود را آغاز کرد، حملاتش را در ماه های اخیر افزایش داده است.

بوهاری پس از انتخاب شدن به عنوان رییس جمهوری نیجریه در سال 2015 گفته بود که این گروه با عملیات تهاجمی از سوی ارتش به صورت تکنیکی شکست خورده است.

اما از آغاز همان سال این گروه حملاتش را در شمال شرق نیجریه آغاز کرد و تعدادی از پایگاه های نظامی و همچنین شهرها توسط آنها تصرف شد و تسلیحات، مواد غذایی و دارویی توسط آنها غارت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان رییس جمهوری نیجریه به شکست در مقابل بوکوحرام

اذعان رییس جمهوری نیجریه به شکست در مقابل بوکوحرام