مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-13سياسي

ملکوتی فر: ایرانی ها در آکتائو قزاقستان برای نخستین بار پای صندوق رأی می روند


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «آکتائو» قزاقستان از امکان حضور و رأی دهی ایرانیان مقیم این منطقه در انتخابات ریاست جمهوری پیشِ رو برای نخستین بار خبر داد.

- حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه با اشاره به اینکه ایرانی ها در آکتائو برای نخستین بار پای صندوق رای می روند، اظهار داشت: این تصمیم گرفته شده و بحمدالله توسط مرکز نیز مورد تایید قرار گرفته است.

تمام سازوکارهای برگزاری انتخابات نیز در اینجا تعیین و احکام خود را دریافت نمودند.

وی افزود: اصل موضوع برای ما اهمیت و حضور در انتخابات ریاست جمهوری است که به نظر ما شرکت در آن بر هر ایرانی وطن دوستی لازم است و به همین دلیل تلاش کردیم تا در اینجا صندوق انتخابات و اخذ رأی داشته باشیم و انشاالله بعدها نیز ادامه پیدا کند.

به گفته وی، غیر از کارمندان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنان در آکتائو، عمده ترین جمعیت ایرانی حاضر در مانگیستائو قزاقستان از تبار ایرانی- قزاق ها هستند که بر اساس آمار تقریبی حدود 3500 نفر هستند.

ملکوتی فر یادآور شد: برخی از آنها شهروند قزاقستان نشده و بر تابعیت ایرانی خود باقی مانده اند و تنها اقامت این کشور را دریافت کرده که می توانند رای دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملکوتی فر: ایرانی ها در آکتائو قزاقستان برای نخستین بار پای صندوق رأی می روند

ملکوتی فر: ایرانی ها در آکتائو قزاقستان برای نخستین بار پای صندوق رأی می روند