مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-13سياسي

محسن امین زاده:مواضع نامزدها در سیاست خارجی تصویری هولناک از آینده کشور است


باید از صدا و سیما پرسید که چرا مقرر شده که ابربحران تحریم های جهانی یعنی بزرگ ترین مانع حل بحران اقتصادی کشور در حاشیه بماند؟ - محسن امین زاده -معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات- در اعتماد نوشت: دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که همچنان بحث سیاست خارجی و بحث سازمان ملل و برجام و تحریم های امریکا علیه ایران، غایب اصلی مباحث بود.

سیاست خارجی جایگاهی متناسب به بزرگی بحران در پرسش ها نداشت و غالب نامزدها نیز یا وارد این مباحث نشدند یا با اشاره و ابهام و طرح مسائل انحرافی از کنار آن عبور کردند.

بدون تردید هیچ رویدادی پس از پایان جنگ تحمیلی، به اندازه ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد و عملا تحویل این پرونده به دولت امریکا در این شورا، به توسعه ملی ایران لطمه نزده، اقتصاد کشور را فلج نکرده و رنج زندگی و فلاکت مردم ایران را افزون نکرده است.

با سیاست خارجی بی خردانه دولت احمدی نژاد راه رفتن اقتصاد ایران به قهقرای تحریم های جهانی هموار شد و اقتصاد ایران و توسعه ملی ایران از سال 1385 تاکنون گرفتار بن بست ها و فشارهای متعدد ناشی از این فاجعه و در ادامه آن تحریم های فراگیر امریکا از سال 1397 بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محسن امین زاده:مواضع نامزدها در سیاست خارجی تصویری هولناک از آینده کشور است

محسن امین زاده:مواضع نامزدها در سیاست خارجی تصویری هولناک از آینده کشور است