مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 02:552021-06-12اقتصادي

وقتی از قعر زمین آب می دزدند


کاهش بارندگی و بروز پدیده خشکسالی در سال های اخیر لزوم توجه به منابع آبی و جلوگیری از مصرف غیر قانونی منابع زیرزمینی را بیش از گذشته مطرح کرده است.

- وجود بی شمار چاه های غیر مجاز در استان در کنار کاهش بارش ها از مهمترین عوامل کاهش آب های زیرزمینی است ؛ به طوری که حفر چاه های غیر مجازِ کشاورزی؛ خسارات زیادی رابه بخش کشاورزی که 90 درصد اقتصاد استان را شامل می شود، شده است.

هرچند در سال های اخیر برخوردهایی درجهت جلوگیری از حفر چاه های غیر مجازو انسداد آنها در استان شده اما برای ازبین رفتن کامل این معضل باید دستگاه های مربوطه باحساسیت و قاطعیت وارد عمل شوند.

تعداد چاههای غیرمجاز بواسطه خانه باغها افزایش یافته است کریم زاده یک کشاورز اهل ارومیه در گفت وگو با ایسنا وجود چاه های غیرمجاز را ظلمی به بخش کشاورزی دانست و افزود: برداشت های بی رویه که توسط این چاه ها از منابع آبی انجام می شود به خشکسالی ها دامن زده و یک تهدید برای کشاورزی استان است.

وی وجود خانه باغ ها را در ارومیه علت اصلی افزایش چاه های غیر مجاز دانست و اظهار کرد: اگر مسئولان فکری به این مشکل نکنند معلوم نیست باتوجه به کاهش بارندگی ها چه برسر کشاورزی و منابع آبی این شهر بیاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی از قعر زمین آب می دزدند

وقتی از قعر زمین آب می دزدند