مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 18:352021-06-12اجتماعي

تاریخ ری فدای یک پارک؟


باستان شناسان شواهدی فرهنگی، تاریخی و سازه ای معماری احتمالا متعلق به دوران سلجوقی در شهر ری به دست آورده اند، آن هم درست در چند متری برج طغرل و جایی که دست کم حدود 12 ماه است فعالان میراثی نسبت به عملکرد مدیریت شهری درباره آن معترض اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک سال از نخستین هشدارها و اعتراض ها نسبت به برنامه هایی که برای زمینِ خالی قرارگرفته در عرصه غربی برج طغرل و حریم قبرستان ابن بابویه مطرح می شد می گذرد، از زمانی که حصارِ دور زمینِ آن نتوانست لایه های تاریخی بیرون آمده از کناره های دیوار را پنهان کند، اما هر بار متولیان شهری و میراثی به بهانه ای از آن گذشتند.

هر چند این زمین تا سال ها پارکینگ مشایعت کنندگانِ قبرستان ابن بابویه بود، اما دست کم این کاربری کمترین تخریب و آسیب ها را به بنا و محوطه تاریخی وارد کرده بود، تا زمانی که به فکر ایجاد یک کاربری برای این زمین افتادند.

در نهایت هر چند وقت یک بار طرحِ جدیدی روی سر این زمینِ خاکی و خالی آوار کردند تا شاید با گرفتنِ یک کاربری از خالی بودنش راحت شوند؛ سرانجام نیز طرحِ سازمان نوسازی شهرداری تهران برای اجرایِ طرح بوستان صدوق در این نقطه تصویب شد و شروع فعالیت کارگاه از آن همان زمان با اعتراضاتی مواجه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ ری فدای یک پارک؟

تاریخ ری فدای یک پارک؟