مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 17:052021-06-12فرهنگي

جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان به پایان رسید


جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی بعد از 5 روز فعالیت طی آیینی با گشایش دبیرخانه کاشان شهر ملی نساجی سنتی ایران در خانه تاریخی طباطبایی ها به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، سعید ابریشمی راد در مراسم جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به گواهی ثبت کاشان به عنوان شهر ملی صنایع دستی اظهار کرد: این باور باید در همه ما قوی باشد که کاشان نه تنها در زمینه نساجی سنتی بلکه در هر هنری، سرآمد نام ایران و ایرانی است.

شهردار کاشان برگزاری این جشنواره توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را در راستای معرفی آثار و صنایع دستی و به ویژه معرفی هنرمندان فعال در این حوزه برشمرد و گفت: هنر برخاسته از ذوق و عشق، زیبا و دوست داشتنی است و با تعلق به آن می توان با جهان پیرامون خود بدون این که پیوند زبانی داشته باشیم با زبان هنر ارتباطی شگرف را رقم زنیم.

وی با بیان این که برخی از هنرها یک امر ذاتی و به عنوان نعمت خداوند در بعضی افراد است و افزود: آنچه امروز به عنوان تکنولوژی پیشرفته، فن آوری های مدرن و مهندسی روز می شناسیم، امتداد همان صنایع دستی دیرین نیاکان ماست که ریشه در هزاران سال تولید دانش دارد که سیر تکامل خود را سپری کرده و امروز در دستان ما قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان به پایان رسید

جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان به پایان رسید