مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 08:552021-06-12بين الملل

ناسا به نیمه پنهان ماه می رود


ناسا قصد دارد برای اولین بار به نیمه ی پنهان ماه سفر کند تا برای ارسال یک فضانورد زن برای اولین بار و یک فضانورد مرد در سال 2024 آماده شود.

- ناسا قصد دارد برای اولین بار به نیمه ی پنهان ماه سفر کند تا برای ارسال یک فضانورد زن برای اولین بار و یک فضانورد مرد در سال 2024 آماده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد که سه محموله ی تحقیقاتی علمی برای ارسال به مقصد بالقوه فضانوردان در سال 2024 انتخاب کرده است.

نیمه ی پنهان یا تاریک ماه تنها در سال 2019 در ماموریت چانگ ای 4 مورد کاوش قرار گرفته است و ناسا می خواهد پیش از آن که انسان ها را به این منطقه بفرستد اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کند.

این محموله ها به بررسی اشکال مارپیچی سطح ماه، فعالیت های لرزه ای، جریان های گرما و رسانایی الکتریکی درون دهانه ی شرودینگر می پردازند.

نیمه ی پنهان ماه تا پیش از دو سال قبل دست نخورده باقی مانده بود تا زمانی که چین فضاپیمایی به آن منطقه فرستاد اما هنوز انسانی به آن جا نرفته است.

اگر این ماموریت با موفقیت انجام شود ناسا اولین آژانس فضایی خواهد بود که انسان ها را به نیمه ی تاریک ماه فرستاده است.

این آژانس قصد دارد پیش از ارسال فضانوردان به ماه حداقل دو محموله به ماه بفرستد و اولین محموله را در سال جاری ارسال خواهد کرد اگرچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا به نیمه پنهان ماه می رود

ناسا به نیمه پنهان ماه می رود