مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 08:502021-06-12سياسي

افزایش تنش داخلی در آمریکا بر سر تغییر قوانین انتخابات


در پی افزایش تنش حزبی بر سر تغییر قوانین انتخابات در ایالت های جمهوری خواه آمریکا، مقام های ارشد حزب دموکرات مقابله با این اقدامات را خواستار شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آمریکا گفت، کسانی که مقامات انتخاباتی را تهدید کنند محاکمه خواهند شد.

او همچنین اعلام کرد، تعداد دادستان های مسئول رسیدگی به مسائل انتخاباتی دوبرابر شده و بر نحوه برگزاری انتخابات در ایالات مختلف آمریکا نظارت دقیق خواهند داشت.

گارلند گفت، تبعیض میان رنگین پوستان و  سفیدپوستان در صف های رأی گیری در ایالت های کلیدی مانند جورجیا به مشکلی اساسی تبدیل شده است.

دادستان کل آمریکا تأکید کرد: بسیاری از مسائل را می توان به بحث گذاشت اما حق رأی شهروندان واجد شرایط، جزء این مسائل نیست .

گارلند از کنگره آمریکا درخواست کرد اختیارات وزارت دادگستری برای مقابله با تغییر قوانین انتخاباتی در ایالات مختلف را به این وزارتخانه بازگرداند.

او همچنین از قانون گذاران آمریکایی درخواست کرد برای تصویب لایحه افزایش دسترسی به صندوق رأی که پیشتر توسط سناتورها رد شده بود، تلاش کنند.

از سوی دیگر، روزنامه گاردین به نقل از افراد مطلع نوشت، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا از سناتورهای دموکرات درخواست کرده بار دیگر برای تصویب لایحه تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تنش داخلی در آمریکا بر سر تغییر قوانین انتخابات

افزایش تنش داخلی در آمریکا بر سر تغییر قوانین انتخابات