مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 07:402021-06-12اجتماعي

تحول بنیادین آموزش و پرورش، قربانی سرمایه داری پلتفرمی!


بخشنامه شاخص های سنجش سطح آموزشی و پرورشی مدارس غیر دولتی، نکات قابل تأملی دارد که در فضای سیاست زده نزدیک انتخابات و بی اطلاعی خبرگزاری ها و رسانه های اجتماعی، - تحول بنیادین آموزش و پرورش، قربانی سرمایه داری پلتفرمی! ابوالفضل رحیمیان   اخیراً بخشنامه ای توسط سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ گردیده، که در آن شاخص های سنجش سطح آموزشی و پرورشی مدارس غیر دولتی( سنجش کیفیت) تعیین شده است و بناست مبنای رتبه بندی مدارس غیر دولتی قرار گیرد، و به تبع، میزان شهریه مدارس غیر دولتی نیز بر اساس آن تعیین گردد.

تعیین شاخص برای ارزیابی، توسط سازمان ها امری بدیع نیست و همیشه ساختار ها برای کنترل، نظارت و ارزیابی بخش های پایین دستی خود از این ابزار ها استفاده می کنند.

البته این مسأله در ایران از حالت تعادل خارج شده و تکثر و تراکم قوانین و بخش نامه ها ی ابلاغی از سوی آموزش و پرورش منجر به کلافگی و بعضا سردرگمی مدارس و معلمان شده و اجازه خلاقیت و نقش آفرینی جدی را از آن ها گرفته است.

آنچه نگارنده را بر این داشت تا یادداشتی پیرامون این بخشنامه بنویسد این است که این بخشنامه نکات قابل تأملی دارد که در فضای #سیاست_زده نزدیک انتخابات و بی اطلاعی خبرگزاری ها و رسانه های اجتماعی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول بنیادین آموزش و پرورش، قربانی سرمایه داری پلتفرمی!

تحول بنیادین آموزش و پرورش، قربانی سرمایه داری پلتفرمی!