مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 06:502021-06-12اقتصادي

تولید روزانه 300هزار تن مرغ گوشتی در آذربایجان غربی


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر روزانه 300هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود.

- یحیی خلیلی امروز 22 خرداد در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: در حال حاضر روزانه 300 تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود در حالی که نیاز استان 240 تن است که مازاد برنیاز استان است.

وی با اشاره به التهابات بازار مرغ در ماه های اخیر تصریح کرد: تحریم واردات نژادهای مرغی و نهاده های دامی و افزایش هزینه ها عمده مشکل کاهش تولید در یک بازده زمانی و التهاب در بازار مرغ شد.

خلیلی با اشاره به اینکه تحریم ها تبدیل به یک فرصت جهت ورود نژاد ایرانی آرین به بازار داخلی شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 28 درصد جوجه ریزی استان از نژاد آرین هستند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه از فروردین سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه یک میلیون جوجه ریزی در استان انجام می شود، اظهار کرد: میران جوجه ریزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خود 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز اولین استان های تولید کننده جوجه نژاد آرین با داشتن 2 واحد پرورش جوجه است، یاد آور شد: استان در حال حاضر 28درصد جوجه های مادر کشور را تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید روزانه 300هزار تن مرغ گوشتی در آذربایجان غربی

تولید روزانه 300هزار تن مرغ گوشتی در آذربایجان غربی