مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 06:002021-06-12اقتصادي

نشای مکانیزه 70 درصد از شالیزارهای گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشا مکانیزه بخش اعظمی از شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار 70 درصد معادل 170 هزار هکتار از شالیزارهای استان به طور مکانیزه نشا شده اند که جای بسیار خرسندی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از باکیفیت ترین برنج های کشور را تولید می کند، اظهار کرد: برنج گیلان یکی از بهترین برنج های کشور ارقام مختلف بوده و حتی برخی از این برنج به استان های مختلف صادر می شود.

وی با اشاره به اتمام نشای برنج در گیلان گفت: امسال به دلیل کم آبی و خشک سالی نشا برنج در گیلان با تأخیر آغازشده بود ولی با تلاش شالی کاران اکنون مراحل نشا این محصول پربرکت در گیلان به اتمام رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشا مکانیزه بخش اعظمی از شالیزارهای این استان خبر داد و افزود: بر اساس آمار 70 درصد معادل 170 هزار هکتار از شالیزارهای استان به طور مکانیزه نشا شده اند که جای بسیار خرسندی دارد.

الماسی با ابراز خرسندی از افزایش پنجه زنی شالیزارهای گیلان بیان کرد: امسال بخش فیزیکی برنج کاری با افزایش مواجه بوده به طوری تاکنون 179 هزار و 745 هکتار از شالیزارهای استان پنجه زنی یا وجین شدند که این آمار در سال گذشته 154 هزار هکتار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشای مکانیزه 70 درصد از شالیزارهای گیلان

نشای مکانیزه 70 درصد از شالیزارهای گیلان