مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 04:052021-06-12سياسي

رییس سازمان زندان ها: غربالگری سلامت زندانیان بطور مستمر در زندان ها اجرا می شود


رییس سازمان زندان ها در نشست با اعضای شورای قضایی استان فارس به بررسی وضعیت قضایی و مسائل مشترک زندان ها و مجموعه قضایی استان پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد مهدی حاج محمدی در نشست شورای قضایی استان فارس اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت های فقهی و حقوقی می توان با مجازات حداقلی مجرم را متنبه کرد و در مسیر توبه قرار داد.

حاج محمدی با اشاره به اصلاح مجرمین به عنوان مأموریت مشترک سازمان زندان ها و قوه قضاییه تصریح کرد: شأن قاضی فقط معرفی مجرم به زندان نیست بلکه رصد و بررسی میزان تأثیرگذاری زندان و ملاحظه تغییرات شخصیتی مجرم نیز باید مدنظر باشد تا اگر زندانی شایسته تخفیف محکومیت و یا عفو و آزادی گردید، برایش اعمال شود.

عضو شورای عالی قوه قضاییه ادامه داد: همانطور که زندانی شدن بی دلیل یک فرد ولو کوتاه مدت مذموم است آزادی بدون دلیل و بدون اصلاح نیز مذموم و به ضرر زندانی، خانواده و جامعه است.

حاج محمدی اضافه کرد: اگر درست عمل نکنیم، مجرم عادی به حرفه ای تبدیل می شود و این همان دغدغه مقام معظم رهبری است که فرمودند اگر زندان نقش تربیتی نداشته باشه فلسفه وجودی آن بی اثر خواهد شد.

رییس سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بهداشت و درمان زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: سلامت زندانیان اولویت ماست و بطور مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان زندان ها: غربالگری سلامت زندانیان بطور مستمر در زندان ها اجرا می شود

رییس سازمان زندان ها: غربالگری سلامت زندانیان بطور مستمر در زندان ها اجرا می شود