مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 03:552021-06-12اقتصادي

تولید 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان/زیان 6هزار میلیارد تومانی خشکسالی


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و 25 درصد شاغلان مربوط به این بخش هستند.

- ، محمد فرید سپری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی محور توسعه کردستان بوده و با تکیه بر این بخش می توان رونق اقتصادی و توسعه اشتغال را در استان رقم زد.

وی افزود: امنیت غذایی و حفظ منابع پایه استقلال هر جامعه ای را تضمین می کند و حوزه کشاورزی در این راستا دارای جایگاه ویژه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: 30 درصد اشتغال کردستان در حوزه کشاورزی وجود دارد و سالانه بیش از سه میلیون تن تولیدات در این عرصه داریم.

سپری افزود: در حوزه تولید گندم جزو چهار استان برتر هستیم، در تولید گوشت مرغ رتبه هشتم کشور، سیب زمینی رتبه پنجم، توت فرنگی رتبه اول، گردو رتبه چهارم و نخود رتبه چهارم را داریم.

وی از تجهیز 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری خبر داد و گفت: میزان بهره وری در عرصه های کشاورزی استان نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: 88 درصد اراضی کشاورزی استان دیم هستند و این ویژگی در هیچ استان کشور وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان/زیان 6هزار میلیارد تومانی خشکسالی

تولید 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان/زیان 6هزار میلیارد تومانی خشکسالی