مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 03:402021-06-12اقتصادي

بلاست برنج خطری بیخ گوش شالیکاران


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیماری بلاست برنج، سبب کاهش میزان محصول شده و درصد شکستگی دانه ها هنگام تبدیل افزایش می یابد.

- ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیماری بلاست برنج، سبب کاهش میزان محصول شده و درصد شکستگی دانه ها هنگام تبدیل افزایش می یابد.

عبدالرحمن زاغی با اشاره به اینکه بیماری بلاست برنج یکی از بیماری های مهم قارچی در مناطق برنج خیز روی ارقام محلی حساس (طارم) است که علایم آن روی برگ به صورت لکه های بیضی یا دوکی شکل مشاهده می شود، اظهارکرد: مرکز لکه ها معمولاً به رنگ خاکستری بوده و حاشیه لکه ها قهوه ای یا قهوه ای متمایل به صورتی است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در ارقام حساس در شرایط مرطوب چند لکه بهم متصل شده و سبب سوختگی و پژمردگی برگ ها می شود، افزود: لکه های ایجادشده روی ساقه، گره و یا دم خوشه سبب پوسیدگی در محل لکه شده و در صورت پیشرفت بیماری، دانه ها پوک و سنبله ها به رنگ سفید مایل به خاکستری می شود.

وی با اظهار اینکه بیماری بلاست، سبب کاهش میزان محصول می شود و درصد شکستگی دانه ها هنگام تبدیل افزایش می یابد، به ضرورت مبارزه تلفیقی برای پیشگیری و کاهش خسارت بیماری و افزایش کمی و کیفی محصول تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاست برنج خطری بیخ گوش شالیکاران

بلاست برنج خطری بیخ گوش شالیکاران