مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 03:152021-06-11اقتصادي

یک شهر و 2 روستای کردستان ثبت ملی شدند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در سال 1399 آرمرده را بەعنوان شهر ملی شالبافی، کاکو بەعنوان روستای ملی گلیم بافی و دیوزناو بە عنوان روستای ملی ارغوان بافی ثبت کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یعقوب گویلیان در مراسمی بە مناسبت هفتە صنایع دستی در کردستان اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی کردستان یکی از بخش های دخیل در تثبیت جایگاه صنعت گردشگری و صنایع دستی استان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تقدیر از تمامی هنرمندان و صنعتگران کردستانی که با کمترین امکانات توانسته اند در سطح ملی و بین المللی نشانە های افتخار آمیز برای استان به ارمغان بیاورند، عنوان کرد: ارتقای کیفیت محصولات، عرضه متناسب با بازار مصرف، رقابتی بودن، نوآوری و اشتغال زایی در عرصه صنایع دستی استان می بایست بیش از پیش تقویت شود و مد نظر صنعتگران باشد.

وی گفت: با همت معاونت صنایع دستی استان و کشور و تلاش همه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، توانستیم در سال 1399 آرمرده را بە عنوان شهر ملی شالبافی، کاکو بە عنوان روستای ملی گلیم بافی و دیوزناو بە عنوان روستای ملی ارغوان بافی ثبت کنیم که جا دارد از همه کسانی که به نحوی در این حوزه تلاش و همکاری داشتند به نحوی قدردانی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک شهر و 2 روستای کردستان ثبت ملی شدند

یک شهر و 2 روستای کردستان ثبت ملی شدند