مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 10:352021-06-11بين الملل

آمریکا امارات را تهدید کرد


به گفته منابع آگاه، دولت بایدن امارات را برای حذف شرکت فناوری چینی هوآوی از شبکه ارتباطات مخابراتی خود و برداشتن گام های دیگر برای دور شدن از چین تحت فشار قرار داده و احتمال در خطر قرار گرفتن معامله 23 میلیارد دلاری فروش جنگنده های اف-35 و پهپادهای آمریکایی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شبکه آمریکایی بلومبرگ به نقل از سه منبع مطلع از گفت وگوهای خصوصی که به شرط ناشناس ماندن حاضر به گفت وگو شدند، گزارش داد ایالات متحده از امارات عربی متحده خواسته تجهیزات هوآوی را از شبکه های خود ظرف چهار سال آینده قبل از زمان مقرر برای دریافت اف-35 در سال 2026 یا 2027 حذف کند، اما مقامات اماراتی در پاسخ گفته اند که به زمان بیشتر و گزینه ای مقرون به صرفه برای جایگزینی نیاز دارند.

طبق این گزارش، در مذاکرات، امکان استفاده امارات از تجهیزات جایگزین شرکت های سامسونگ ، اریکسون ، اِی بی یا نوکیا مطرح شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، اختلافات درباره استفاده امارات از هوآوی از زمان دولت ترامپ وجود داشته که در آن زمان مقام های آمریکایی به شکلی ناموفق تلاش کردند مقام های اماراتی را متقاعد کنند که تلاش برای روابط اقتصادی و نظامی قوی تر با چین را تغییر دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا امارات را تهدید کرد

آمریکا امارات را تهدید کرد