مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-11سياسي

سومین جشنواره گلاب گیری در خوی برگزار شد


با هدف معرفی شهرستان خوی بعنوان قطب تولید گل محمدی سومین جشنواره گلاب گیری گل محمدی در خوی برگزارشد.

- ایسنا/آذربایجان غربی با هدف معرفی شهرستان خوی بعنوان قطب تولید گل محمدی سومین جشنواره گلاب گیری گل محمدی در خوی برگزارشد.

حسین عباسی فرماندار خوی در این جشنواره با برشمردن ظرفیت های شهرستان در بخشهای مختلف گفت: جشنواره گلاب گیری در شهرستان خوی ظرفیت سنتی و بومی بسیار خوبی برای معرفی در کشور های همسایه برای توسعه صنعت گردشگری است.

محرم اکبرزاده، شهردار خوی نیز در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی این شهرستان بعنوان قطب تولید گل محمدی بیان کرد و گفت : شهرستان خوی بعنوان قطب تولید گل محمدی نقش بسیار مهمی در صادرات این محصول در بازارهای منطقه و کشور دارد.

همچنین مردانی، رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوی از افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و 80 هزار لیتر گلاب در این شهرستان استحصال شود.

امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی نیز از افزایش 15 درصدی سطح زیر گشت این محصول طی سال جاری در شهرستان خبرداد و گفت: براساس شناسنامه تهیه شده از گلستانهای این شهرستان در بیش از 155هکتار از باغات منطقه گل محمدی کشت شده است که پیش بینی می شود 610 تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین جشنواره گلاب گیری در خوی برگزار شد

سومین جشنواره گلاب گیری در خوی برگزار شد