مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 08:552021-06-11سياسي

چرا «مناظره» شبیه «مسابقه هفته» شد؟/ گرفتار «رسانه هراسی» نشویم


یک استاد علوم ارتباطات درباره ساختار مناظره ها و چالش ها و معایبی که این جنس از برگزاری مناظره های انتخاباتی دارد توضیحاتی ارائه کرد.

- عبدالرضا سپنجی استاد علوم ارتباطات درباره دو قسمت پخش شده از مناظره های انتخاباتی در قاب تلویزیون و انتقادهایی که به ساختار این برنامه وارد شده است به خبرنگار مهر بیان کرد: دوستان دیگر در این چند وقت که دو مناظره پخش شد درباره ساختار برنامه گفتند من هم با یقین می گویم این ساختار مناظره نیست.

مناظره یعنی درباره یک موضوع و یک پرسش واحد، دیدگاه های افراد حاضر در مناظره پرسیده شود ولی وقتی سوالات متفاوت پرسیده می شود حتی اگر یک محور داشته باشد قالب آن مناظره نمی شود بلکه اظهار نظر یا مصاحبه می شود.

چرا این شیوه از مناظره جوابگوی مخاطب نیست؟ وی درباره معایب این شیوه از گفتگو نیز توضیح داد: این شیوه از بحث، ارزیابی درستی به مخاطب نمی دهد، مخاطب می خواهد ارزیابی کند که افراد نسبت به یک سوال چقدر ذهن آماده تری دارند یا کارشناسانه تر جواب می دهند و مطالعه داشته اند اما در این ساختار این نکته مشخص نمی شود مگر به اصطلاح مردم نامزدها با هم به دعوا بیفتند و بفهمید چه کسی پرخاشگرتر یا حاضرجواب تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «مناظره» شبیه «مسابقه هفته» شد؟/ گرفتار «رسانه هراسی» نشویم

چرا «مناظره» شبیه «مسابقه هفته» شد؟/ گرفتار «رسانه هراسی» نشویم