مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 10:502021-06-10سياسي

برنامه ریزی برای ساخت منظومه مکان یابی جهانی ایرانی


رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد که برنامه ریزی برای ساخت منظومه مکان یابی جهانی بومی در کشور حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیر سرتیپ دوم مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت 21 خرداد روز ملی جغرافیا در این سازمان با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: سازمان جغرافیایی با نزدیک به 100 سال سابقه در حوزه های تولید اطلاعات مکانی فعالیت های متنوعی و گسترده ای را در طول تاریخ خود برای کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از این فعالیت ها در حوزه پیرامونی کشور بوده و قسمت اعظمی هم در حوزه تولیدات مکانی مورد نیاز نیروهای مسلح در داخل کشور که اگر از فعالیت های حوزه های مرزی شروع کنیم می بینیم که در سال های بسیار دور حوزه کار سازمان جغرافیایی نقشه برداری سرحدات مرزی در دوره قاجار و ابتدای دوره پهلوی را داریم که با ایجاد شعبه نقشه کشی در ارکان ارتش شروع شده است.

رییس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح گفت: شعبه هایی که در واحدهای نظامی ایجاد شده بود مسئولیت نقشه برداری محدوده های استقراری خود را داشتند و به فراخور نیاز شهرها و روستاهای مناطق مسئولیت خود نقشه برداری می کردند؛ به ویژه در مورد خطوط مرزی و سرحدات و رودخانه های مرزی فعالیت جدی داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای ساخت منظومه مکان یابی جهانی ایرانی

برنامه ریزی برای ساخت منظومه مکان یابی جهانی ایرانی