مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 10:052021-06-10سياسي

شفافیت تا حقوق مدیران شهرداری بوشهر


شفافیت به عنوان یک کنترل داخلی، نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات و به وجودآمدن روابط ناسالم و فراهم شدن فضایی جهت انجام اقدامات اساسی به نفع مردم است که باید همه دخل و خرج شهرداری در سامانه ای شفاف در معرض دید همگان باشد.

- ایمان زندی نیا، دانشجوی ارشد مطالعات فرهنگی: واقعیت این است که امروزه مجموعه دولت باتوجه به ارتباط پایین خود با مردم توان ایجاد پایگاه قوی اجتماعی را ندارد و آن جایی که این ظرفیت به میدان آوردن مردم در عرصه حل مسائل را دارد همین شهرداری هاست، قانون اساسی نیز به صراحت این اجازه را داده که با تشکیل شوراهای اسلامی از میان مردم همان شهر و روستا مدیریت و برنامه ریزی امور شهری به صورت مردم و با مشارکت همه شهروندان انجام شود.

مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی خرداد 1398 به طرح نظریه حلقه های میانی پرداختند و وظیفه آن حلقه ها را به حرکت در آوردن جریان های عظیم مردمی در گام دوم انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب ذکر کردند، یکی از بخش های مهمی که می توان نام حلقه میانی را بر آن گذاشت همین شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد که دقیقاً همین نقش واسط را انجام می دهند.

شوراها جریاناتی برآمده از رأی مردم هستند که میان حاکمیت و جامعه قرار می گیرند و ضمن استفاده از ظرفیت مردمی با بیان مطالبات و استفاده از ظرفیت های قانون توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت تا حقوق مدیران شهرداری بوشهر

شفافیت تا حقوق مدیران شهرداری بوشهر