مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 09:202021-06-10سياسي

اجرای طرح آبرسانی سامانه دوم مشکل آب شرب اصفهان را برطرف می کند


سامانه آبرسانی دوم سهم آبه و مصرف جدید نیست و منابع آن را باید وزارت نیرو تأمین کند، امید ما برای رفع مشکل آب شرب، - ، مهدی طغیانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص مسائل آب زاینده رود اظهار داشت: زاینده رود بحرانی ترین حوضه آبریز کشور است و علت آن به ورودهایی غیر کارشناسی دولت های مختلف بر می گردد و رفته رفته اثرات آن تلنبار شده است.

وی افزود: دولت آقای خاتمی طرح انتقال آب به یزد را اجرا می کند و آب شرب و صنعت یزد از آب زاینده رود تأمین شود و مقدار انتقالی انجام می شود اما تأمین منبع نادیده گرفته می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره دولت آقای احمدی نژاد جدا کردن آب منطقه ای چهارمحال بختیاری به این مشکل اضافه کرد که متأسفانه دیر به فکر چاره می افتند و حجم زیادی از آب از دست می رود.

با این وجود برداشت ها بیش از اندازه تصویب شده در چهارمحال بختیاری است.

مسئله اصلی مصرف و منبع زاینده رود وی با بیان اینکه برداشت های آب از طریق پمپاژ و چاه است، گفت: در سال 84 به چاهای غیر مجاز مجوز داده می شود و پیچیدگی های این مسئله بیشتر می شود؛ همچنین در بالادست هزار و 222 مورد سبد آب بند داریم و در سال گذشته که سال آبی خوبی بوده، زاینده رود 655 میلیون متر مکعب آب داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح آبرسانی سامانه دوم مشکل آب شرب اصفهان را برطرف می کند

اجرای طرح آبرسانی سامانه دوم مشکل آب شرب اصفهان را برطرف می کند