مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 08:202021-06-10اقتصادي

دستبافته های داری عشایری فیروزآباد در مسیر جهانی شدن


رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد گفت: دستبافته های داری عشایری فیروزآباد سال گذشته ثبت ملی شده و در تلاش هستیم که به ثبت جهانی برسد.

- درنا شهبازی به مناسبت 20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: صنایع دستی به دلیل داشتن مزایایی همچون اشتغال زایی آن از سال ها پیش در بسیاری از مناطق روستایی، عشایری و شهری به عنوان دومین منبع درآمدی و در برخی از مناطق کشور به عنوان مهم ترین عامل کار و درآمد به حساب می آید.

وی افزود: سادگی تکنیک و نیاز نداشتن به آموزش فنی وسیع همچنین تأثیر فوق العاده دستبافته های داری در افزایش سطح اشتغال بیش از هر فعالیت اقتصادی دیگر زمینه برای توسعه و پیشرفت دارد.

 رییس اداره میراث فرهنگی فیروزآباد ادامه داد: هر محصول صنایع دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کشور از محل تولید خود است.

شهبازی اضافه کرد: در استان فارس 260 رشته صنایع دستی شناخته شده که 84 نمونه از این رشته ها در شهرستان فیروزآباد رواج دارد.

وی بیان داشت: بی شک فیروزآباد یکی از شهرهای به نام استان فارس بوده که در دنیا شناخته شده و همیشه در تمام نمایشگاه های بین المللی جایگاه خاصی داشته و دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستبافته های داری عشایری فیروزآباد در مسیر جهانی شدن

دستبافته های داری عشایری فیروزآباد در مسیر جهانی شدن