مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 09:302021-06-09اقتصادي

هشت میلیون نفر در تولید و فروش فرش ارتزاق می کنند


به گفته رییس مرکز ملی فرش ایران، حداقل هشت میلیون نفر در سراسر کشور در عرصه تولید، فروش و صادرات فرش ارتزاق می کنند که این میزان یک دهم جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

- رییس مرکز ملی فرش ایران از ثبت یک نشان برای فرش دستباف کشورمان در سازمان جهانی مالکیت معنوی وای پو خبر داد و گفت: از این پس فرش دستباف با این نشان مشخص صادر می شود تا اصالت و هویت هنر صنعت ایرانی در عرصه بین الملل حفظ شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، فرحناز رافع روز چهارشنبه در کمیته فرش استان همدان اظهار داشت: به رغم تولیدات ارزنده، فرش دستباف به شدت در عرصه مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ ضعیف است و در این راستا در 15 ماه اخیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی ثبت جهانی یک نشان برای فرش دستباف را حرکت بزرگی در راستای حفظ و حراست از این هنر صنعت اصیل دانست و گفت: این نشان شامل یک گل شاه عباسی است که در وسط آن یک درخت سرو تعبیه شده و اطراف آن نشان صلح و دوستی طراحی شده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: این نشان توسط یک شرکت از کره جنوبی به صورت رایگان طراحی و با حمایت سازمان جهانی وای پو به ثبت رسیده است.

او از طراحی سایت بین المللی فرش دستباف نیز خبر داد و گفت: این کار هم با همکاری وای پو (سازمان جهانی مالکیت معنوی) در راستای معرفی و ترویج برند فرش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشت میلیون نفر در تولید و فروش فرش ارتزاق می کنند

هشت میلیون نفر در تولید و فروش فرش ارتزاق می کنند