مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-09دانش

کاهش دانشجویان در دانشگاه های ایران/ مدرک گرایی درکشور اشباع شد


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به کاهش حدود یک میلیون و600 هزار نفری دانشجو در دانشگاه ها گفت: ورودی های دانشگاه جامع عملی کاربردی دردو سال گذشته افزایش داشت.

- ، محمدحسین امید ظهر چهارشنبه در جلسه شورای تعامل وهم اندیشی رؤسای مراکز علمی وکاربردی مازندران که در مرکز علمی و کابردی فذا شهرستان آمل برگزار شد، افزود: از سال 95 که حدود 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در دانشگاه ها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی در کشور تحصیل می کردند در حال حاضر با کاهش حدود یک میلیون و600 هزارنفری به 3 میلیون و 200 هزار دانشجو کاهش یافته است.

وی، کاهش جمعیت در خانواده ها و عدم علاقه نسل جوان به ادامه تحصیل در سطح آموزش عالی را از دلایل مهم روند نزولی در ورودی دانشگاه های کشور بیان کرد و ادامه داد، البته روند کاهشی شدن ورودی دانشجو در دانشگاه جامع علمی وکاربردی ومراکز شهرستانی متوقف شده و درمقابل حدود 30 درصد دردوسال گذشته افزایش تعداد دانشجوداشتیم.

اشباع مدرک گرایی در ایران، فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال مهارت شغلی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دربخش دیگری با بیان اینکه اکنون دیگر مدرک کارساز نیست ومدرک گرایی درکشور اشباع شده است، گفت: متأسفانه بسیاری از دانشجویانی که از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند، مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش دانشجویان در دانشگاه های ایران/ مدرک گرایی درکشور اشباع شد

کاهش دانشجویان در دانشگاه های ایران/ مدرک گرایی درکشور اشباع شد