مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 05:552021-06-09سياسي

تأسیس پارک مشترک علم و فناوری بین ایران و قزاقستان


سرکنسول ایران در «آکتائو» قزاقستان در یک نشست مجازی علمی پیشنهاد ایجاد یک پارک مشترک علم و فناوری بین ایران و قزاقستان را مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دانشگاه یسه نوف قزاقستان یک نشست مجازی تحت عنوان چشم انداز همکاری های فرامرزی دپارتمان های مجمع مردم قزاقستان: وضعیت فعلی و روندهای توسعه برگزار شد.

در این نشست که از سوی انجمن دپارتمان های مجمع مردم قزاقستان ، دانشگاه ملی اوراسیایی، دانشگاه شانیراک ، دانشگاه صنعتی کاسپین یسه نوف و با مشارکت نمایندگان نهادهای دولتی، دیپلمات ها، کارشناسان خارجی، اعضای دپارتمان های مجمع مردم قزاقستان، اساتید دانشگاه های قزاقستان و پژوهشگران جوان دایر شد، حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو شرکت و سخنرانی کرد.

ملکوتی فر در در این نشست با اشاره به اهمیت روز افزون علم و فناوری در جهان امروز به عنوان موتور محرک تمدن جهانی، بر لزوم توجه هر چه بیشتر به دیپلماسی علم و فناوری تاکید کرد.

 سرکنسول ایران در آکتائو تصریح کرد: امروزه در بسیاری از مسائل جهانی اعم از معاهدات بین المللی، حل مسائل زیست محیطی و بهداشتی تا چالش های ثبات روابط بین المللی، دیپلماسی و علم و فناوری به نحوی به کمک یکدیگر نیاز دارند و رویکرد دیپلماسی برای علم و فناوری برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأسیس پارک مشترک علم و فناوری بین ایران و قزاقستان

تأسیس پارک مشترک علم و فناوری بین ایران و قزاقستان