مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 05:502021-06-09پزشكي

آرتروز زانو علل و عوارض و درمان


شاید شما هم با افرادیکه به سختی توان راه رفتن و نشستن و بلند شدن را دارند، مواجه شده باشید، مردان و زنان سالمند و حتی میانسالی که زانوهایشان سخت خم و راست می شود و همواره از خشکی، تورم و دردهای شدید این مفصل بسیار مهم در تحرک انسان، می نالند، افرادیکه پزشکان متخصص به آنان گفته اند شما به بیماری آرتروز دچار شده اید؛ اما تا چه میزان در مورد این بیماری و کمک به بیماران مبتلا به آن اطلاعات داریم؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اُستئوآرتریت یا آرتروز، همان ساییدگی مفصل زانو، یک بیماری غیرواگیر شایع در سنین میانسالی و سالمندی و مهمترین عامل در کاهش و حتی از بین رفتن کامل تحرک افراد مبتلا و در نهایت، بروز مشکلاتی در انجام امور شخصی روزانه است.

پاها به عنوان اصلی ترین ارکان حرکتی، از مفصل های مختلفی تشکیل شده است که زانو، جزو مهمترین و البته آسیب پذیرترین این مفصل هاست که به دلیل کارکرد فراوان، تحمل فشار زیاد و برخی اشکالات مادرزادی و اکتسابی، حتی در سنین جوانی هم امکان وارد شدن آسیب به آن وجود دارد؛ آسیبی که عملکرد صحیح زانو را از بین خواهد بود؛ آرتروز یا ساییدگی مفصلی، رایجترین این مشکلات به شمار می رود.

استئوآرتریت، آرتروز یا ساییدگی زانو چرا ایجاد می شود به استناد متون پزشکی، آرتروز یا ساییدگی مفصل، یک بیماری غیرواگیر پیش رونده بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرتروز زانو علل و عوارض و درمان

آرتروز زانو علل و عوارض و درمان