مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 19:102021-06-08اقتصادي

چرا لوازم خانگی ایرانی 30 درصد گران تر است؟/ خواسته صنعتگران از رییس جمهور آینده


در شرایطی که به گفته مسئولان وزارت صنعت، تولید لوازم خانگی با خوکفایی 70 درصدی در کشور صورت می گیرد، اما مردم از قیمت بالای این محصولات گلایه مندند و در عین حال، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هرچند این روزها مردم دل خوشی از قیمت بالای لوازم خانگی ندارند، اما شاید با تدبیری صحیح و برنامه ریزی شفاف بتوان زمینه را برای قیمت گذاری مناسب این محصولات فراهم کرد.

صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران در کشور توانست طی سال گذشته با وجود برخی محدودیت های ناشی از شیوع کرونا و همچنین تشدید تحریم ها به رشد تولید بالای 75 درصد دست یابد و در این شرایط میانگین داخلی سازی لوازم خانگی نیز حدود 70 درصد اعلام شده است.

وضعیت تامین و ترخیص قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنعت لوازم خانگی مدتی است که مورد گلایه تولیدکنندگان قرار دارد و در این زمینه جلساتی نیز با حضور مسئولان وزارت صنعت برگزار شده است.

در جدیدترین جلسه ای که با عنوان دومین جلسه شورای سیاست گذاری توسعه صنعت لوازم خانگی برگزار شد، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت از تعیین تسهیلاتی در بخش گمرک برای واحد های تولیدکننده لوازم خانگی خبر داد و گفت: برخی از این تسهیلات قبلا ابلاغ شده و مابقی نیز در دست ابلاغ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا لوازم خانگی ایرانی 30 درصد گران تر است؟/ خواسته صنعتگران از رییس جمهور آینده

چرا لوازم خانگی ایرانی 30 درصد گران تر است؟/ خواسته صنعتگران از رییس جمهور آینده