مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 13:252021-06-08فرهنگي

امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و کاخ نیاوران


سند تفاهم نامه همکاری بین موزه دولتی الکساندر پوشکین روسیه با کاخ نیاوران ایران ، در مراسمی به امضای امیر رضا شریف نیا، مدیر کاخ موزه نیاوران و مارینا لوشاک، - به نقل از صداوسیما، براساس این یادداشت تفاهم نامه که امروز 18 خرداد 1400 به امضا رسید، قرار است موزه های کاخ نیاوران و پوشکین در زمینه آموزشی، پژوهشی، برگزاری نمایشگاه های مشترک و تبادل آثار تاریخی به منظور نمایش در دو کشور همکاری کنند.

موزه دولتی الکساندر پوشکین یکی از قدیمی ترین موزه های هنر ملل در روسیه و جهان است.

موزه ای با قدمت بیش از یک قرن که در حال حاضر بیش از 670 هزار اثر هنری، از جمله تابلوهای نقاشی، مجسمه، آثار باستانی، سکه و اشیا مربوط به دوره های مختلف تاریخی در آن نگهداری می شود.

مجموعه ای غنی از عتیقه جات قرون وسطایی و دوره رنسانس، آثار مصر باستان و عهد عتیق، تابلوهای نقاشی اروپا از قرن هشتم تا هجدهم میلادی، آثار هنر یونان و روم باستان در طبقات مختلف این موزه به تماشای عموم گذاشته شده است.

عملیات ساخت این موزه از سال 1898 میلادی آغاز و پس از 14 سال، در سیزدهم ژوئن 1912 میلادی با حضور امپراتور نیکلای دوم آخرین تزار روسیه، افتتاح شد.

در سال 1932 میلادی نیز عنوان موزه دولتی را دریافت کرد و 5 سال بعد به طور رسمی نام الکساندر پوشکین، شاعر و ادیب بزرگ روسی، برای آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و کاخ نیاوران

امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و کاخ نیاوران