مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 13:152021-06-08سياسي

گفت وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان


نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه افغانستان درباره اوضاع کنونی در این کشور به رایزنی پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، در ادامه رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوضاع افغانستان، محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز (سه شنبه) در گفت وگوی تلفنی با محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان، درباره موضوعات مختلف از جمله تحولات جاری در آن کشور، نتایج سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان به تهران و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اتمر در این گفتگو ضمن قدردانی از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان، گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشبرد روند صلح ارائه کرد.

طاهریان فرد نیز با تأکید بر اهمیت نزدیک شدن دیدگاه های جناح های مختلف افغان به عنوان کلید پیشرفت در روند صلح، آمادگی کشورمان را برای کمک به این روند مورد تأکید مجدد قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، طاهریان فرد پیش از این نیز با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه افغانستان تلفنی گفتگو کرده بود.

عبدالله عبدالله در این گفتگو خواستار استمرار حمایت ها از روند صلح در آن کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان

گفت وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان