مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 11:352021-06-08اجتماعي

شناسایی بیش از 247 گونه جاندار در محیط زیست ایلام


بیش از 200 گونه پرنده و 47 گونه پستاندار مثل کل، بز، قوچ، میش، گرگ، آهو، خرس قهوه ای و… در زیستگاه های استان ایلام شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، غلامرضا ابدالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته محیط زیست با بیان اینکه استان ایلام یکی از مناطق زیست محیطی کشور به لحاظ گونه های گیاهی و جانوری است، گفت: بیش از 200 گونه پرنده و 47 گونه پستاندار مثل کل، بز، قوچ، میش، گرگ، آهو، خرس قهوه ای و… در زیستگاه های استان ایلام شناسایی شده است.

وی افزود: استان ایلام یکی از مهمترین زیستگاه های گوزن زرد ایرانی است و هم اکنون در سایت مانشت و قلارنگ ایلام، 50 راس گوزن زرد ایرانی زندگی می کنند و سایت پرورش گوزن زرد ایرانی ایلام در کشور نمونه است و در سال های گذشته بالای 34 راس گوزن نیز به سایر سایت های کشور منتقل کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه 139 هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت حفاظت شده محیط زیست در استان وجود دارد، افزود: یکی معضلات محیط زیستی در استان وجود صنایع آلاینده صنعتی مثل کارخانه سیمان ایلام، پتروشیمی و پالایشگاه ایلام است و محیط زیست استان ضمن رصد و پایش میزان آلودگی این واحدها، تاکنون با تذکرات صورت گرفته، واحدهای آلاینده را مجاب کرده تا برای کاهش میزان آلودگی خود قدم هایی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 247 گونه جاندار در محیط زیست ایلام

شناسایی بیش از 247 گونه جاندار در محیط زیست ایلام