مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 03:502021-06-08دانش

کارنامه هندشناسی ایران بررسی شد/احوال نامساعد ترجمه هندی به فارسی


نشست بررسی کارنامه هندپژوهی در ایران، با حضور استاتید بخش آسیاپژوهشی دانشگاه تهران برگزار شد و وضعیت ترجمه آثار هندی به فارسی در آن، نامساعد عنوان شد.

- ، نخستین جلسه از سلسله نشست های آسیا پژوهشی مرکز پژوهشی آسیای دانشگاه تهران، با محوریت ریشه های فرهنگی ایران در هند و سیر مطالعات هندشناسی در کشورمان در دانشگاه تهران برگزار شد.

در جریان این نشست که با حضور اساتید دانشگاه تهران و کارشناسان و علاقه مندان به فرهنگ آسیا به صورت برخط و در دو سامانه اسکایپ و کانال مرکز پژوهشی آسیا دانشگاه تهران بر سامانه اینستاگرام همراه بود، فرزانه اعظم لطفی، هندشناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و حامد وفایی مدیر مرکز پژوهشی آسیا سخنرانی کردند.

اعظم لطفی در ابتدای سخنانش، با انتقاد از نگاه سطحی به فرهنگ غنی کشور هند و تعاملات تاریخی هند و ایران در نظر ایرانیان گفت: با بررسی موارد بی شمار می توان به سیر تاریخی هند شناسی در ایران پرداخت و تعاملات گسترده ایران و هند در بستر تاریخ دو کشور را تحلیل کرد.

این موضوعی است که جای خالی آن در مطالعات زبان شناسی کشورمان به وضوح حس می شود.

در رابطه با ارتباطات و شباهت های اسطوره جمشید در ایران باستان و برخی اسطوره های مندرج در رساله هندی چند پند از جمله ویشنو می توان مطالعات تطبیقی عمیقی انجام داد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه هندشناسی ایران بررسی شد/احوال نامساعد ترجمه هندی به فارسی

کارنامه هندشناسی ایران بررسی شد/احوال نامساعد ترجمه هندی به فارسی