مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 11:502021-06-07سياسي

فقدان اطلاعات حقوقی دلیل افزایش پرونده های قضایی


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: فقدان اطلاعات حقوقی قضایی و عدم توجه به ضرورت های تشکیل پرونده از دلایل افزایش پرونده های قضایی است.

- حجت الاسلام مجید یزدی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: فقدان اطلاعات حقوقی قضایی و عدم توجه به ضرورت های تشکیل پرونده و نحوه مراجعه و طرح شکایت یا دادخواست سبب افزایش پرونده های قضایی و عدم اخذ نتیجه مناسب و اطاله دادرسی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اینکه بیشترین پرونده های ورودی به دستگاه قضایی مربوط به حوزه مالکیت و ملک است، افزود: در این پرونده ها بیشترین اختلافات و دعاوی مربوط به اسناد عادی و دست نویس می باشد که این اسناد به دلیل اینکه توسط ارگان های نظارتی قابل رصد و پیگیری نیست، زمینه را برای جرایم و ایجاد اختلافات و دعاوی فراهم نموده است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را امری فراقوه ای، علمی و نیازمند همکاری و مشارکت همه جانبه دستگاه های مختلف دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی در راستای توسعه اعتمادسازی و ارتباط منسجم با اقشار مختلف جامعه از تمامی ظرفیت های اجتماعی در مسیر پیشگیری از وقوع جرم استفاده استفاده خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقدان اطلاعات حقوقی دلیل افزایش پرونده های قضایی

فقدان اطلاعات حقوقی دلیل افزایش پرونده های قضایی