مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 11:352021-06-07اقتصادي

نبود شفافیت و رانتی که بانک مرکزی به چند صراف داد/ بازارسازها یا صرافان خاص؟


مهم ترین کانون (صنفی) ارزی کشور به محل توزیع رانت حاصل برای افراد خاص تبدیل شده است و این افراد مورد اعتماد بانک مرکزی بودند که سودهای هنگفتی به جیب زدند و در بازار ارز به عنوان بازارساز وارد می شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری  فارس، لمس کنند؛ و برای خرید مرغ و روغن در صف بمانند.

حمایت بانک مرکزی از برخی صرافی های خاص در کانون صرافان بانک مرکزی برای اجرای سیاست های ارزی خود از طریق بازارسازها در بازار اثر می گذارد که بخش مهمی از این بازارسازها، صرافی ها هستند؛ البته صراف ها در سامانه نیما هم نقش مهمی ایفا می کنند که متاسفانه در این سامانه صلاحیت و صحت ادعای عرضه کنندگان ارز (صرافی ها) مشخص نیست؛ موضوعی که باعث تخلف 500 میلیارد تومانی در سال 98 شد که حدود 50 واردکننده رسمی مالباخته شدند.

بانک مرکزی بارها دلال ها را عامل افزایش نرخ ارز اعلام کرد اما از طریق بازارسازها یا همان صرافی های مورد اعتمادش در بازار و افزایش نرخ دلار اثر گذار بود.

ارتباط تنگاتنگ بانک مرکزی و کانون صرافان در توزیع ارز و اجرای سیاست های ارزی و حتی افزایش و یا کاهش قیمت دلار نقش مهمی دارد.

کانون صرافان ایران، مسئول امور صنفی و اتحادیه ای صرافی هاست و در بعضی از امور، مانند ثبت نام صرافی ها در بازار متشکل ارزی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود شفافیت و رانتی که بانک مرکزی به چند صراف داد/ بازارسازها یا صرافان خاص؟

نبود شفافیت و رانتی که بانک مرکزی به چند صراف داد/ بازارسازها یا صرافان خاص؟