مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 09:302021-06-07پزشكي

خطر خفاش های ناقلِ بیماری، بیخ گوش انسان


براساس یک مطالعه جدید، تغییر کاربری زمین ها در قاره آسیا، شرایط زیستی مساعدی را برای خفاش های ناقل ویروس کرونا ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مطالعه نشان می دهد تغییر کاربریِ زمین ها در قاره آسیا، ناخواسته سبب شده است شرایط زیستی مساعدی برای خفاش های نعل اسبی به وجود آید که می توانند ناقل ویروس کرونا باشند و این زمین ها می تواند محل شکل گیری کانون هایی برای افزایش انتقال بیماری از حیوان به انسان باشند.

هرچند هنوز منشا دقیق و قطعی ویروس سارس-کوو-2 مشخص نشده است اما بسیاری از پژوهشگران و کارشناسان معتقدند این ویروس اولین بار در نوامبر 2019 در بازار فروش حیوانات زنده در ووهان چین از خفاش به انسان سرایت کرده است و شاید از راه سرایت به میزبان واسطه ای نظیر مورچه خوار پولک دار.

اکنون یافته های متخصصان و محققان دانشگاه های کالیفرنیا و برکلی، دانشگاه علوم و فنون میلان و دانشگاه مَسی نیوزیلند که در نشریه نیچر منتشر شده است نشان می دهد که فعالیت هایی نظیر شهرک سازی، گسترش زمین های کشاورزی، تقسیم اراضی جنگلی و ساخت دامداری ها برای پرورش انبوه دام می تواند در تداوم خطر وقوع یک همه گیری دیگر نقش داشته باشد.

این کارشناسان می گویند تجاوز بشر به مرزهای زیست بوم های بسیار منظم و دقیق، عموما به کاهش تنوع زیستی در این زیستگاه ها و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر خفاش های ناقلِ بیماری، بیخ گوش انسان

خطر خفاش های ناقلِ بیماری، بیخ گوش انسان