مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 07:552021-06-07اقتصادي

23 مورد آتش سوزی مراتع فارس را تهدید کرد/ کشف 9 هزار صید غیرمجاز در سال گذشته


طی سال جاری 23 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده فارس به وقوع پیوست که به دنبال آن، 1700 هکتار از جنگل و مراتع فارس دچار آسیب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید ظهرابی در نشست مجازی با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست بیان کر: 42 میلیون متر مکعب حقابه در سال 98 به تالاب بختگان اختصاص یافت و این میزان در سال 99 معادل 55 میلیون متر مکعب بود اما اختصاص حقابه با میزان حقابه واقعی فرق دارد و سازمان محیط زیست میزان حقابه را به از سد نرگسی به تالاب پریشان را مورد مطالعه قرار داد که کمترین آسیب را خواهد داشت.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست فارس اعلام کرد: رونمایی از کتاب همسایه با طبیعت ، برگزاری افتتاحیه جشنواره هنر با محیط زیست ، برپایی کارگاه آموزشی زندگی سبز و افتتاح چندین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مُهر و نی ریز از دیگر برنامه های هفته محیط زیست در فارس است.

وی با اشاره به صید غیرمجاز در سال قبل گفت: در طول سال 99 در صید غیرمجاز آبزیان 9 هزار و 62 مورد صید غیرمجاز کشف شد و 469 شکارچی قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند و همچنین 237 سلاح غیرمجاز و 948 سلاح مجاز که برای تخلف شکار به کار رفته بود، کشف و ضبط شد.

ظهرابی تاکید کرد: 19 مورد سلاح جنگی نیز کشف شده است و 12 هزار ادوات شکار کشف و ضبط شده که در مجموع 2 هزار و سه نفر متخلف مرتبط با تخلفات محی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 مورد آتش سوزی مراتع فارس را تهدید کرد/ کشف 9 هزار صید غیرمجاز در سال گذشته

23 مورد آتش سوزی مراتع فارس را تهدید کرد/ کشف 9 هزار صید غیرمجاز در سال گذشته