مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 06:452021-06-07فرهنگي

شلخته نویسی تهدیدی جدی برای ادبیات فارسی در فضای مجازی است


شلخته نویسی در فضای مجازی به معنی نگارش کلمات به شکلی که تلفظ می شوند در واقع نوعی بی توجهی و تهدید جدی برای زبان و ادب فارسی به شمار می رود.

از این رو باید با نگارش درست و اصولی در حفظ و پاسداشت این فرهنگ غنی کوشید تا از شکاف میان نسل ها و اختلال حافظه بصری خواننده جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس در یزد، آسیب شناسی فضای مجازی در ارتباط با زبان و ادبیات فارسی یک ضرورت غیر قابل انکار است زیرا همگان به ویژه ادیبان و نویسندگان خوب می دانند که زبان فارسی از اجزای اصلی هویت ملی است و باید با هر آنچه که باعث تخریب و از میان رفتن آن می شود، برخورد شود.

اکتفا کردن به مخاطبان محدود، غافل شدن از کیفیت متون ادبی، پیدا شدن غلط های املایی و نگارشی از جمله موارد منفی تاثیرگذار در فضای مجازی است که باید برای رفع این نگرانی ها چاره ای اندیشده شود.

حسین مسرت در گفت وگو باخبرنگار فارس از یزد، ویژگی اصلی فضای مجازی را سرعت بالای تبادل اطلاعات دانست و گفت: فضای مجازی از سرعت تبادل اطلاعات بالایی برخوردار است که همین عاملی برای جذب مخاطبان بیشتر محسوب می شود که البته دقت آنان را برای تبادل پیام به سرعت کاهش می دهد.

وی با بیان این که در شبکه های مجازی مطالب بدون هیچ گونه پیش فرضی آماده می شوند و همین عاملی است تا درصد خطای آنها افزایش یابد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلخته نویسی تهدیدی جدی برای ادبیات فارسی در فضای مجازی است

شلخته نویسی تهدیدی جدی برای ادبیات فارسی در فضای مجازی است