مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 05:252021-06-07بين الملل

ایران و پیمان های منطقه ای؛ پتانسیل های همکاری بمب های ساعتی


به اعتقاد تحلیلگر سیاسی روس، در حال حاضر هدف اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی ایجاد مشکل در مسیر مشارکت های سیاسی و اقتصادی قوی است.

- گریگوری تروفیمچوک تحلیلگر سیاسی روس و رییس شورای کارشناسان اتاق فکر اوراسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به بررسی موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی در منطقه اوراسیا و نقش قدرت ها خصوص آمریکا در این زمینه پرداخت.

فارس: روسیه از ساخت راه آهن ازبکستان-افغانستان-پاکستان (مزار شریف-کابل-پیشاور) حمایت کرد که به گونه ای رقیب و جایگزینی برای دهلیز حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب دانسته می شود که ایران و روسیه در آن نیز مشارکت دارند.

به نظر شما مبنای چنین یک تصمیم گیری مسکو چه منافعی را شکل داده است؟ تروفیمچوک:  بدون مشارکت روسیه پروژه ساخت دهلیز حمل و نقل ترانس افغان به یکی از مسیرهای منطقه ای منزوی تبدیل خواهد شد، زیرا این مسیر نیاز به دسترسی به اروپا دارد.

به همین دلیل است که از روسیه برای پیوستن به کنسرسیوم ساخت این دهلیز دعوت به عمل آمده است.

علاوه بر آن، چنین پروژه ای زمینه برداشتن گامی دیگر به سمت صلح در علیه آمریکا فارس: با توجه به منافع ملی روسیه، نتایج پروژه جاده ابریشم جدید آمریکا را چگونه می توان ارزیابی کرد؟ در همین راستا پیشنهاد اخیر جو بایدن رییس جمهور آمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و پیمان های منطقه ای؛ پتانسیل های همکاری بمب های ساعتی

ایران و پیمان های منطقه ای؛ پتانسیل های همکاری بمب های ساعتی