مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 05:052021-06-07فرهنگي

ضایعه ای بزرگ برای موسیقی بلوچ


معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با انتشار پیام های جداگانه، درگذشت مرحوم رحموک نصرتی هنرمند پیشکسوت موسیقی منطقه بلوچستان را تسلیت گفتند.

- ، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با انتشار پیام هایی جداگانه درگذشت مرحوم نصرتی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی زنان بلوچستان را تسلیت گفتند.

در متن پیام سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: رحموک نصرتی گنجینه ای ارزشمند از آوازها و تصنیف های سیستان و بلوچستان و گنجینه الحان موسیقی ویژه زنان این منطقه است که در مراسم های شادی و غم ویژه زنان، آوازهای محلی می خواند و الحان مختلف را اجرا می کرد.

از گنجینه گرانبهایی که در سینه و جان زنده یاد نصرتی بود آثاری با محتوای آوازهای فولکلور به جای مانده است که روایتگر بخشی از فرهنگ، تاریخ و آیین های مردم سیستان و بلوچستان است و می تواند مبنای مطالعات فرهنگی، موسیقیایی و مردم شناسی قرار گیرد.

زنان هنرمند نواحی ایران راوی فرهنگ هستند و در استمرار هویت فرهنگی، باورها و آیین ها نقش موثری دارند و زنده یاد رحموک نصرتی از جمله این هنرمندان است که با آوازها و لالایی ها در تداوم سنت ها و آیین های فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضایعه ای بزرگ برای موسیقی بلوچ

ضایعه ای بزرگ برای موسیقی بلوچ