مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 04:052021-06-06سياسي

سیره سیاسی امام صادق (ع) برترین الگو در مسیر شکل گیری دولت اسلامی


شهادت ششمین پیشوای شیعیان یادآور سیره سیاسی خاص ایشان است که با به کارگیری روش هایی چون تقیه، گسترش نهضت علمی و موضع گیری در مقابل خلفا و مبارزان سیاسی و مبارزه با فرقه گرایی ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بررسی تاریخ زندگانی امام صادق(ع)، نخستین چهره ای را که از آن حضرت معرفی می کند، چهره علمی و فرهنگی است و حضرت بیشتر به عنوان یک شخصیت علمی و فقهی معروف بوده و شخصیت سیاسی امام(ع) کمتر از سوی پژوهشگران و محققانی که به بررسی زندگانی حضرت پرداخته اند مورد توجه قرار گرفته است.

حقیقت آن است که امام صادق(ع) همانند همه امامان معصوم شیعه، سیاست ناب الهی و دینی را در روزگار خود به یادگار نهاده اند که آشنایی با آن، الگوی کامل و ایده آلی است برای شیعیان و علاقه مندان به حضرت، تا از این بُعد زندگانی امام خود پیروی نموده و این سیره پاک حضرت را نیز چراغ راه خود قرار دهند.

مطالعه فرازهای مختلف زندگانی امام صادق(ع) ما را به این نظریه رهنمون می شود که فعالیت های فرهنگی و علمی حضرت قطعه ای است از پازل بزرگ حیات سیاسی حضرت و راهبرد و شیوه ای برای تحقق استراتژی کلی سیاسی حضرت در مواجهه با حکام جور.

  موضوعی که بارها از طرف رهبر عزیز انقلاب(مدظله العالی) مورد تاکید قرار گرفته و ایشان نیز علم آموزی و تولید علم و ترقی علمی را مهمترین عامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیره سیاسی امام صادق (ع) برترین الگو در مسیر شکل گیری دولت اسلامی

سیره سیاسی امام صادق (ع) برترین الگو در مسیر شکل گیری دولت اسلامی