مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 14:152021-06-05اقتصادي

سهم نیروی کار مهاجر غیربومی از بازار کار


یافته های یک پژوهش نشان می دهد که مهاجرتهای درون استانی و برون استانی نیروی کار طی سال 1398 نسب به سال قبل از آن کاهش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در صورتی که جمعیت ساکن در یک شهر (مقصد) با معضل اشتغال روبرو باشند و تورم نیروی کار و رکود اقتصادی در آنجا حاکم باشد ممکن است مهاجرت نیروی کار شکل بیمارگونه به خود گرفته و مشکلات آن شهر را بیشتر کند ولی چنانچه شهر مقصد کمبود نیروی کار و امکاناتی برای جذب نیروی انسانی داشته باشد می توان گفت که مهاجرت مفید است.

به طور معمول مهاجرت از مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق توسعه یافته تر صورت می گیرد.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران، طی سالهای 1396 تا 1398 به بررسی سهم نیروی کار مهاجر غیر بومی در بازار کار کشور پرداخته است.

در این گزارش، مهاجرین داخل کشور مدنظر هستند که مهاجران درون استانی، برون استانی و مهاجران از خارج به داخل را شامل می شوند.

منظور از مهاجر شاغل و بیکار نیز فردی است که در زمان آمارگیری، کمتر از یکسال در استان محل آمارگیری اقامت داشته و در استان مقصد شاغل یا بیکار بوده باشد.

به موجب این گزارش، در سال 1398 نزدیک به 636 هزار نفر در داخل کشور مهاجرت داشته اند که شامل مهاجرتهای درون استانی و برون استانی و از خارج به داخل بوده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم نیروی کار مهاجر غیربومی از بازار کار

سهم نیروی کار مهاجر غیربومی از بازار کار