مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-05سياسي

اخلاق مداری و توجه به واقعیات دو مولفه مهم در مناظرات


آنچه که در مناظرات مورد توجه قرار می گیرد مواضع طرفین مناظره نیست بلکه توانایی آنها در تشریح مسئله، انتقال شیوه های صحیح پیام، - ایسنا/گیلان یک مدرس دانشگاه گفت: آنچه که در مناظرات مورد توجه قرار می گیرد مواضع طرفین مناظره نیست بلکه توانایی آنها در تشریح مسئله، انتقال شیوه های صحیح پیام، احترام به طرف مقابل و رعایت اخلاق مداری، استفاده از ادبیات مناسب، توجه به واقعیات و مصادیق عینی و انسجام گفتار می باشد.

محمدعلی رحیمی پور در گفت وگو با ایسنا در خصوص شیوه مناظرات تلوزیونی در کشور ما اظهار کرد: مناظرات تلویزیونی در همه جای دنیا از جذابیت ویژه ای برای مردم برخوردار است بطوریکه پخش زنده مناظره های انتخاباتی به جزیی جدایی ناپذیر از دموکراسی بدل گردیده است.

در این شیوه مناظره، معمولا مکالمه و گفت وگویی دو طرفه شکل می گیرد که هر طرف با استدلال و ارائه براهین سعی می کند برتری خویش را بر طرف دیگر به اثبات رساند.

در مناظره های انتخاباتی، دیدگاه های متفاوتی مطرح می شود و مناظره کنندگان روبروی یکدیگر قرار می گیرند اما آنها قصد ندارند نظر طرف مقابل را تغییر دهند بلکه به دنبال تغییر نظر ناظران و رای دهندگان هستند.

در مناظرات تنها برتری لحظه ای و جناحی ملاک عمل قرار نگیرد وی افزود: هدف اصلی از مناظره باید به گونه ای باشد که تنها بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخلاق مداری و توجه به واقعیات دو مولفه مهم در مناظرات

اخلاق مداری و توجه به واقعیات دو مولفه مهم در مناظرات