مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 08:102021-06-05بين الملل

پلیس آمریکا یک سیاهپوست دیگر را در «مینیاپولیس» به قتل رساند


به دنبال قتل یک جوان سیاهپوست دیگر در شهر «مینیاپولیس» به دست نیروهای پلیس آمریکا، تظاهرات گسترده ای در این شهر ایالت «مینه سوتا» برگزار و به خشونت کشیده شد.

-   اعتراضات علیه خشونت پلیس در شهر مینیاپولیس از پنجشنبه شب هفته گذشته (13 خردادماه آغاز شد) و پلیس در جریان این اعتراضات دست کم 9 نفر را بازداشت کرد.

روز گذشته به وقت محلی نیز معترضان بر روی دیوارهای ساختمان مجاور پارکینگی که اسمیت مورد اصابت گلوله قرار گرفت، نوشتند: مینیاپولیس همچنان از پلیس نفرت دارد و هیچ مجازاتی برای آن ها (نیروهای پلیس) وجود ندارد .

طبق این گزارش، کنشگران مینیاپولیس به شبکه الجزیره اعلام کردند که قصد دارند جمعه شب به وقت محلی (امروز) مجدداً در مرکز شهر علیه خشونت های پلیس آمریکا تظاهرات برپا کنند.

پلیس مینیاپولیس با صدور بیانیه ای در توجیه این اقدام پلیس در به قتل رساندن اسمیت اعلام کرد: در جریان حادثه، سوژه مورد نظر که در یک خودروی پارک شده بود، از فرمان پلیس تبعیت نکرد و یک اسلحه ای را بیرون آورد که موجب شد اعضای گروه ویژه به سمت سوژه تیراندازی کنند .

شاهدان ماجرا می گویند که صدای شلیک 10 گلوله را شنیدند اما مشخص نیست که مأموران پلیس چه تعداد گلوله به سمت اسمیت شلیک کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس آمریکا یک سیاهپوست دیگر را در «مینیاپولیس» به قتل رساند

پلیس آمریکا یک سیاهپوست دیگر را در «مینیاپولیس» به قتل رساند